Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Sprawozdanie z realizacji projektu Erasmus + Partnerstwa na małą skalę

Sprawozdanie z realizacji projektu Erasmus + Partnerstwa na małą skalę

2021-1-IT02-KA210-SCH-000031431

„ Strong schools with 21st century skills for sustainable education in Europe”

 

 

               Projekt Erasmus+ był realizowany w terminie od 19.02.2022r. do 19.02.2023r. W projekcie uczestniczyły szkoły podstawowe z Włoch ( Manzoni Radice, Lucera), Polski (Szkoła Podstawowa nr 4 im. J.Tuwima, Sosnowiec), Francji (College Antoine Delafont, Montmoreau), Rumunii (Scoala Gimnaziala Cernatesti, Buzou) i Turcji (Kizilisali Ilkokulu, Mersin, Silifke).

 

               W działaniach związanych z realizacją projektu uczestniczyli wszyscy partnerzy,  nauczyciele, uczniowie oraz rodzice. Każda ze szkół zamieszczała na stronie internetowej swojej szkoły informacje rozpowszechniające projekt, na bieżąco zajmowaliśmy się  publikacją artykułów. Zorganizowaliśmy działania upowszechniające, takie jak spotkania z rodzicami i uczniami oraz wystawy prac uczniów. Organizowaliśmy akcje lokalne i wydarzenia takie jak: Tydzień Kodowania, Międzynarodowy Dzień Języków, Dzień Erasmusa, Dzień eBezpieczeństwa, Festiwal Latawców,  Action for Green Recovery, STEAM- świadome korzystanie z energii, Film making, Strategy and intelligence games- tydzień pozytywnych relacji oraz  występy artystyczne.

 

               W trakcie trwania projektu zostały zorganizowane 3 mobilności, w których uczestniczyło po 4 nauczycieli z każdej z partnerskich szkół. 

  1. Mobilność we Francji: Antoine Delafont Secondary School z Montmoreau gościła partnerów od 3 do 7 października 2022 roku. Podczas tej mobilności nauczyciele uczestniczyli w warsztatach i szkoleniach dotyczących Cyberprzemocy, E-bezpieczeństwa, Netykiety oraz Mediów Społecznościoych. Warsztaty prowadziło stowarzyszenie: The Digital Space of Southern Charente (Espace Public du Sud Charente lub ENSC). W trakcie trwania warsztatów i szkoleń z ENSC, uczestnicy projektu stworzyli grę planszowąTrivial Pursuit, dotyczącą sprawdzania faktów, cybernękania, mediów społecznościowych i netykiety.
  2. Mobilność we Włoszech: W tygodniu od 14 do 18 listopada 2022 roku partnerzy europejscy wraz z nauczycielami i uczniami IC Manzoni Radice uczestniczyli w laboratoryjnych zajęciach dydaktycznych „Coding and robotics”organizowanych przez uczniów i nauczycieli szkoły Manzoni Radice. Nauczyciele ze szkół partnerskich brali udział w szkoleniach i warsztatach dotyczących robotyki i kodowania, poznali zasady obsługi „ Makey- Makey”, budowali i programowali Mboty oraz nauczyli się kodować i obsługiwać Beeboty.
  3. Mobilność w Polsce: Od 30 stycznia do 3 lutego 2023 roku partnerzy europejscy wraz z nauczycielami i uczniami Szkoły Podstawowej nr 4 w Sosnowcu brali udział w zajęciach dydaktycznych organizowanych przez nauczycieli i uczniów szkoły, w warsztatach i szkoleniach na temat „ Learning to learn and access information in the information age”. Uczestnicy brali udział w następujących warsztatach: „Nauczanie z okularami VR”, podczas tych warsztatów nauczyciele poznali różne zastosowania okularów VR, które można wykorzystać w pracy z uczniem.Warsztaty„ Story cubes- w opowiadaniach”- podczas tych warsztatów nauczyciele poznali różne zastosowania „ story cubes”- kości do opowiadania. Warsztaty „ Flysky w nauczaniu”- „ Flysky” zajęcia miały na celu wykorzystania technologii multimedialnej w nauczaniu dzieci. Nauczyciele uczestniczyli również w warsztatach z uczniami: lekcji wiedzy o społeczeństwie, języka angielskiego, lekcji historii oraz nauczania wczesnoszkolnego, podczas tych zajęć nauczyciele poznali różne metody pracy z uczniem.

 

               Projekt skupiał się na umiejętnościach XXI wieku. Pomógł uczniom nabywać i dzielić się tymi umiejętnościami, wspierał rozwój zawodowy nauczycieli i rozwijał umiejętności uczniów, takie jak logiczne, kreatywne i krytyczne myślenie oraz wnioskowanie. Celem poszczególnych szkoleń było: zachęcenie uczniów do rozwijania swoich możliwości, zachęcenie ich do samodzielnego wyciągania wniosków, budowanie związków przyczynowo-skutkowych, nauka kreatywnego myślenia oraz poznania jak skutecznie się uczyć.  Projekt był przykładem dobrej praktyki i można go powielać. Jakość i efektywność działań była stale monitorowana poprzez: quizy, prezentacje, dobre praktyki z nauczycielami z innych szkół. W ramach mobilności odbywały się naprzemiennie warsztaty kreatywne i szkolenia. Dzieci, które wzięły udział w zajęciach online oraz oferowanych gościom ze szkół partnerskich, mogły podzielić się swoją wiedzą; dodatkowo uczniowie nauczyli się pokonywać bariery językowe, posługując się językiem angielskim. Projekt wywarł pozytywny wpływ nie tylko na uczestniczących w nim nauczycieli i szkołę, ale także na społeczność lokalną. 

 

               Projekt umożliwił uczestnikom zdobycie szerszego zakresu metod i strategii uczenia się i komunikacji, a także narzędzi dydaktycznych  do zarządzania pracą, planowania lekcji i działań, które w coraz większym stopniu mogą być ukierunkowane na personalizację ścieżek ucznia oraz promować równość, spójność społeczną, kreatywność i zaangażowanie. Na zakończenie tego projektu wszyscy uczestnicy są zgodni co do tego, że ich wiedza, umiejętności i kompetencje wzrosły, na kilku profilach: społecznym, zawodowym, indywidualnym.

 

               Nauczyciele, którzy uczestniczyli w mobilnościach, są wdzięczni za możliwości, jakie daje ścieżka Erasmus + K210, w szczególności za zdobycie: większej elastyczności poprzez wymianę i interakcję z partnerami europejskimi, większej świadomości własnych umiejętności językowych, społecznych i zawodowych oraz okazji do praktycznego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz poznania i używania nowych narzędzi, które mają wpływ na codzienne nauczanie w klasie.

 

               Projekt był innowacyjny, ponieważ miał aspekt praktyczny, pedagogiczny i społeczny:

-wykorzystanie technologii poprawiło czas i jakość komunikacji, rozpowszechniło dostęp do większej ilości informacji organizacyjnych i zasobów edukacyjnych, skróciło dystans, który często powstaje między szkołą, uczniami i rodzinami;

-uczniowie pracowali i uczestniczyli z większą motywacją, zgodnie z metodami, które chętniej akceptują, stając się twórcami treści, którymi należy się dzielić, te wyniki decydują również o zmniejszeniu przedwczesnego kończenia nauki;

-nauczanie poprzez interaktywne urządzenia cyfrowe umożliwia przeciwdziałanie nierównościom, ponieważ sprzyja nauczaniu włączającemu z poszanowaniem stylów poznawczych wszystkich uczniów.

 

               Projekt miał na celu zagwarantowanie studentom zdobycia umiejętności przydatnych do odniesienia sukcesu w XXI wieku.  Uczniowie mieli okazję doskonalić swoje umiejętności językowe, zwiększać świadomość kulturową i społeczną, stać się bardziej aktywnymi uczestnikami życia szkoły i społeczności, otworzyć umysły i poszerzyć horyzonty. Cele takie jak motywacja do nauki, doskonalenie umiejętności, wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz zwiększenie zdolności do pokonywania trudności napotykanych w szkole zostały osiągnięte.

               Zaplanowane działania zostały w pełni zrealizowane. Pandemia Covid-19 wpłynęła jednak na czas realizacji zaplanowanych działań w ramach projektu, niektóre działania musiały być wykonane w późniejszym, niż zaplanowano terminie.

Realizacja projektu Erasmus + była możliwa dzięki finansowaniu ze środków Unii Europejskiej.

 

Data dodania: 2023-03-29 23:01:54
Data edycji: 2023-03-29 23:01:59
Ilość wyświetleń: 100

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej