Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Monitoring wizyjny

Procedura obsługi i korzystania z monitoringu wizyjnego

 

Podstawa prawna:

  • Konwencja Praw Dziecka
  • art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 108 a w zw. z art. 68 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe, art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
  • Rozporządzenie MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. nr 6, poz. 69 z 2003 r. z późn. zm.)
  • art. 108a ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996).

  • Statut Szkoły

  • Program Wychowawczy Szkoły

 

  1. Szkoła Podstawowa Nr 4 w Sosnowcu ul. Kościelna 9,  posiada monitoring wizyjny.
  2. Celem zainstalowania monitoringu wizyjnego jest:
  • poprawa bezpieczeństwa osób przebywających na terenie szkoły oraz na terenie do niej przyległym,
  • ograniczenie liczby sytuacji niepokojących w szkole i w jej bezpośrednim otoczeniu
  • rozwijanie świadomości społecznej i umiejętności podejmowania działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa,
  • aktywizacja i wspieranie organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych
  • warunków nauki, wychowania i opieki w publicznych szkołach i placówkach
  1. W szkole nie ma zainstalowanych kamer - atrap. Ciągłej obserwacji monitoringu dokonują pracownicy szkoły w dyżurce. Ekrany monitorów zamontowane w miejscach oglądu obrazów z kamer nie mogą być widoczne dla innych wchodzących do tych pomieszczeń osób. Zabrania się przebywania uczniów w pomieszczeniach w których znajdują się monitory i rejestratory.
  2. W skład zestawu do monitoringu wizyjnego wchodzą: 8 kamer zewnętrznych,1 kamera wewnętrzna, konwektor, dysk.
  3. Gdzie się znajdują :

    2 kamery na zewnątrz budynku od strony boiska.

    2 kamery od frontu szkoły

    2 kamery

    1 kamera od strony małego boiska

    1 kamera wzdłuż bieżni.

    1 kamera kopułkowa na parterze w budynku szkolnym

    1 konwektor BNC + dysk HDD 2 TB w dyżurce szkolnej                                                                                                       

  1. Podczas użytkowania urządzenia rejestrującego prowadzi się dziennik systemu przechowywany w dyżurce.
  2. Plik z materiałem archiwalnym może być przekazany upoważnionym organom – na ich pisemny wniosek.

 

Zasady obowiązujące przy przekazywaniu pliku z materiałem archiwalnym upoważnionym organom:

Przedstawiciel organów pisemnie kwituje odbiór materiału –protokół przekazania.

W pokwitowaniu odbioru zaznacza znaki szczególne materiału: nr kamery- określenie miejsca zdarzenia nagranie z dn. – dzień, miesiąc, rok. Do przegrywania materiału archiwalnego z rejestratora upoważniony jest informatyk lub osoba wskazana przez dyrektora: Pan Mariusz Żabnicki.

  1. Osobami uprawnionymi do ciągłej obserwacji monitoringu są upoważnieni przez dyrektora pracownicy. Obrazy z godzin wieczornych i nocnych i w dni wolne , obserwowane są na bieżąco przez Firmę ,,Renoma’’ z Będzina   .W przypadku niepokojących sytuacji w otoczeniu szkoły  firma zgłasza do dyrektora niepokojące zdarzenie.
  2. Bieżący zapis monitoringu w ciągu dnia jest obserwowany przez osobę uprawnioną w dyżurce i w przypadku zaobserwowania przez nią sytuacji niepokojących ma ona obowiązek zgłosić niezwłocznie ten fakt dyrektorowi i odnotować w dzienniku systemu.
  3. Osoby uprawnione do przeglądania monitoringu są powoływane na piśmie przez dyrektora szkoły. Wgląd w zapisy monitoringu może mieć również wychowawca uczniów, których zapis dotyczy. W przypadku zarejestrowania wypadku – inspektor BHP i społeczny inspektor pracy, firma Renoma
  1. Zapisy z monitoringu będą wykorzystywane między innymi w sytuacjach:

- zagrażających bezpieczeństwu uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły,

- niszczenia mienia szkoły,

- przywłaszczania,

- konfliktowych, np. bójek

- kryzysowych.

- podejrzenia o palenie papierosów i korzystanie z używek

- jako przykłady dobrej praktyki i promowania właściwych zachowań.

 

  1. Obrazy z monitoringu rejestrujące niepokojące sytuacje zapisywane są na trwałym nośniku informacji przez informatyka i przechowywane do wyjaśnienia sprawy lub przez miesiąc. Plik z zapisem zdarzenia zabezpiecza informatyk, przechowuje go w pamięci zewnętrznej w sejfie w serwerowni. Informatyk nadaje plikowi nazwę z datą zdarzenia i fakt przechowywania pliku odnotowuje w dzienniku systemu.
  2. Pełny obraz z monitoringu przechowywany jest na dysku twardym przez minimum 7 dni.
  3. Elementy monitoringu wizyjnego będą w miarę konieczności i możliwości finansowych udoskonalane, wymieniane, rozszerzane.
  4. Monitorowanie wizyjne stanowi środek wspierający wobec realizowanego w szkole planu dyżurów nauczycielskich, pracy woźnych. Zainstalowany monitoring nie zwalnia wyżej wymienionych osób od wypełniania swoich obowiązków.
  5. Osoby obserwujące bieżące zapisy i osoby przeglądające zapisy zobowiązane są do nieujawniania danych zarejestrowanych przez monitoring. Dziennik systemu jest materiałem poufnym i wgląd do niego mają osoby upoważnione przez dyrektora.
  6. Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma tylko dyrektor.
  7. W sprawach nie uregulowanych niniejszą procedurą ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły.
Data dodania: 2021-08-23 13:56:44
Data edycji: 2022-08-10 23:05:07
Ilość wyświetleń: 333

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej